Vad kan jag få ut av att ha en personlig tränare?

Din personliga tränare är en professionell träningspartner som hjälper dig att nå dina mål samtidigt som du lär dig mycket om träning under resans gång. Oavsett mål eller träningserfarenhet kommer din personliga tränare kunna hjälpa dig att göra din träning motiverande och effektiv. Personlig träning är ett härligt sätt att få ut maximalt av din

8 olika råd för att behandla & förebygga hälsporre

Hälsporre eller Plantar fasciit som det även heter är en skada under foten. Hälsporre är den vardagliga benämningen på smärta under hälen som har orsakats av en skada eller en irritation av plantarfascians fäste mot hälbenet. Om du drabbats av detta kan du gå hjälp av en kiropraktor eller naprapat. Du kan även göra en

6 styrkeövningar

För att hålla knäna friska och starka är det bra att ha starka lårmuskler. Dessa hjälper till att stabilisera knäna. Sedan är det bra med flera andra övningar. Här får du 6 styrkeövningar som håller dina knän friska och starka. Knäböjshopp Sträck ut armarna framför dig och böj knäna så du sätter dig bakåt. Dra

10 träningsövningar du kan utföra utan redskap

Det går att träna hemma utan redskap om man vill. Det går nämligen utmärkt att använd sig av den egna kroppen och sin kroppsvikt. Här får du förslag på 10 övningar att göra hemma. Armhävningar Armhävningar är en klassisk övning och enkel att göra samt att variera. Sätt händerna axelbrett isär under dig och stå

Övningar för att stärka knäna

En annan del av vår kropp som även den kan smärta, är våra knän. Det eftersom att de ofta kan bli ansträngda, av att användas dagligen. Om du får värk i dem när du tränar är det bra att lägga till lite övningar för att motverka smärta och stärka dina knän. Genom att satsa på

Träning 5 enkla övningar för en stark rygg

En av våra största muskelgrupper är ryggen. Det är även en del av kroppen som kan ställa till det en del för oss, då man kan få smärta i den på grund av olika saker. Det är viktigt att träna ryggen och få en stark ryggmuskulatur. De flesta av oss har en stillasittande livsstil och